Logo Carla Weber

Interim-management

Interim-manager of verandermanager

Als interim-manager ben ik meestal verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken van een team en draag ik bij aan een organisatie-brede verander opdracht.  Samen met de medewerkers zorg ik dat de winkel open is en kwaliteit blijft leveren terwijl we samen een duurzame verandering doorvoeren.


Mijn stijl van leidinggeven is direct, maar met humor en oog voor de mensen. Ik ben een ervaren verandermanager. De afgelopen jaren heb ik reorganisaties doorgevoerd, kwaliteitsverbeteringstrajecten uitgevoerd en ben ik met name bezig geweest met de veranderingen ter voorbereiding op de implementatie van de Omgevingswet. Ik ben gewend te werken in een politiek bestuurlijke complexe omgeving met veel verschillende belangen.

Interim-opdrachten en referenties

Al in de tijd dat ik in loondienst was wisselde ik ongeveer elke anderhalf jaar van baan. Dat heeft zich in mijn ondernemersbestaan voortgezet. Onderstaand heb ik een aantal opdrachten opgenomen die ik de afgelopen jaren heb gedaan. Ik heb ervaring met lijn-, project- en programma-management. Referenties zijn op aanvraag beschikbaar.

Gemeente Leiden

Interim-opdracht: Teammanager Ruimtelijke Ontwikkeling

Leidinggeven aan 55 medewerkers. Taken van het team: voorbereidingen implementatie Omgevingswet, faciliteren en adviseren mbt duurzame verstedelijking, klimaatadaptatie, regie op bodem en ondergrond en biodiversiteit. Het cluster Stedelijke Ontwikkeling (waar het team deel van uitmaakt) bereidt een veranderplan voor.


Interim-opdracht: Clustermanager Ruimte, Economie en Duurzaamheid

Verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de afdeling (59 fte) en opdrachtgever voor het programma Duurzaamheid. Opgaven: voorbereiding op de nieuwe Omgevingswet, professionalisering sturing, verbetering strategisch advisering, teamontwikkeling en organisatie van de afdeling.

Gemeente Haarlemmermeer
Gemeente Amsterdam

Interim-opdracht: Plaatsvervangend Directeur Beleid, Strategie en Projecten Afval en Grondstoffen

De opdracht betrof een reorganisatie waarbij uit 7 stadsdelen en 2 stedelijke directies een nieuwe directie Afval en Grondstoffen is ingericht. Daarnaast stuurde ik de strategisch beleidsadviseurs, communicatie en juristen aan en was ik verantwoordelijk voor een pool van projectleiders. Met de laatste heb ik onder meer een opdrachtgeverstafel ingericht en portfoliomanagement georganiseerd.


Interim-opdracht: Afdelingshoofd Vastgoed en Gebiedsontwikkeling

Verantwoordelijk voor een afdeling van 35 medewerkers.Taken van de afdeling: onderhoud en beheer van gemeentelijke grond en vastgoed, en gebiedsontwikkeling. Daarnaast samen met collega afdelingshoofden het veranderplan voor de gemeentelijke reorganisatie voorbereid.

Gemeente Velsen

Interim-opdracht: Directeur Mobiliteit en Milieu

Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de afdeling (80 fte). Onder meer: herstructurering van de afdeling, coaching van een managementteam met een aantal nieuwe managers; verbeteren van de algemene kwaliteit van de afdeling mbt strategische beleidsontwikkeling en bestuurlijke sensitiviteit. Belangrijke inhoudelijke dossiers: ontwikkeling Visie Ruimte en Mobiliteit, opdrachtgever RUDs Zuid Holland, opdrachtgever Provinciaal Programma Luchtkwaliteit, programma energietransitie, herijken van de sturing van de totale projectenportefeuille (Meerjarig Programma Infrastructuur).

Gemeente Zuid-Holland
Gemeente Amsterdam

Interim-opdracht: Hoofd van de afdeling Beleid en Expertise van de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer (DIVV)

Dienstbrede reorganisatie doorgevoerd: hoofdstructuur uitgewerkt, fijnstructuur gedefinieerd, plaatsingsproces doorlopen, functiegebouw en werkprocessen neergezet, nieuwe medewerkers geworven, diverse workshops ten aanzien van de verandering geleid. Verantwoordelijk voor onder andere reorganisatie taxi dossier, uitvoering Programma Luchtkwaliteit (waarin aandacht voor Elektrisch Vervoer), OVbeleid en het stadsbrede verkeersonderzoek.


Interim-opdracht: Verandermanager en teamleider Administratie

Het OM Oost-Nederland werkt aan een transitie in het kader van het verandertraject OM2020. De slagkracht van de officieren moet worden versterkt door met name de administratieve organisatie te professionaliseren. Kritische processen (DNA, BOB, beslag, TBS, Executie en Slachtofferzorg) worden doorgelicht en de inrichting van de afdeling wordt aangepast. Naast trekker van deze veranderopdracht was ik leidinggevende van 35 fte binnen de Afdeling Administratie.

Openbaar Ministerie Oost-Nederland
Gemeente Zuid-Holland

Interim-opdracht: Directeur Water en Groen

Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de afdeling (80fte). Opdrachtgever voor enkele grote gebiedsontwikkelingsprojecten (Buitenland van Rhoon, Gebiedsontwikkeling Volkerak Zoommeer).Belangrijke inhoudelijke dossiers: stimuleren biodiversiteit,organisatie samenwerking rond faunabeheer en ontwikkeling van nieuwe vormen van beheer en ontwikkeling van natuur en recreatiegebieden.

Share by: